marți, 15 martie 2011
luni, 14 martie 2011
Va invitam la Vernisaj : Manifeste pentru Bucuresti – 15 martie 18:30
Va invitam la vernisajul expozitiei Manifeste pentru Bucuresti, ce va avea loc la Ceainaria Carturesti din Str. Pictor Verona 13, pe data de 15 martie la orele 18:30.
Cum este Bucureştiul ?
Cum mi-aş dori să fie Bucureştiul ?
Ce pot să fac ca să devină aşa cum mi-l doresc?
Sunt întrebări care ne preocupă constant şi, pentru a le găsi răspunsurile am organizat acest atelier intensiv. Ne interesează atat problemele actuale ale Bucureştiului, cât şi calităţile sale. De aceea ne-am propus să căutăm soluţiile pornind de la ceea ce Bucureştiul ne oferă, transformând problemele în avantaje şi în puncte de plecare înspre o dezvoltare durabilă, fezabilă şi identitară pentru oraş şi utilizatorii săi.
Am privit Bucurestiul prin ochii a 13 studenţi arhitecţi, cu media de varstă de 24 de ani. Etatea lor este importantă deoarece ei reprezintă noua generatie de utilizatori, având spiritul critic şi entuziasmul necesare ameliorării stării de fapt. Dintre acestia 13, 5 sunt bucureşteni, restul locuiesc şi îl cunosc de 5 ani, de la începutul studiilor lor universitare.
Abordarea noastra a pornit de la cateva cuvinte cheie, ce descriu problematicile cu care Bucureştiul se confruntă în prezent :
zonă verde ׀ locuire ׀ apă ׀ plimbare ׀ limite ׀ ecranare ׀ stradă ׀ obiecte ׀ parcări ׀ catedrală ׀ dezindustrializare ׀ centru ׀ topografie ׀ câmpuri ׀ piaţă ׀ cultură ׀ cartier ׀ mobilitate
Am lucrat în cinci echipe, fiecare alegând şi interpretând în felul său unul din cuvintele-cheie. Îndrumătorii nu au intervenit pentru a impune linii generatoare în această cercetare, prioritatea dată diferitelor cuvinte-cheie fiind la alegerea studenţilor.
Etapele de lucru :
- prima fază: identificarea concretă a problematicii exprimate de cuvântul-cheie
- a doua fază: lectura orasului ţinând cont de cuvântul ales
- a treia fază: propunerea unei strategii de interventie la scară urbană
- a patra fază: alegerea unui loc pentru a ilustra strategia printr-un proiect la scară arhitecturală.
- a cincea fază: elaborarea manifestului
Am considerat că producerea unui manifest este de importanţă capitală; pe de-o parte pentru că acesta dă un caracter decisiv propunerii, pe de altă parte pentru a atrage atenţia publicului, a utilizatorilor oraşului.
Lucrările prezentate în acest catalog fac parte dintr-o expoziţie itinerantă, deschisă publicului larg. Scopul este de a coopta cât mai mare parte din utilizatorii oraşului în procesul dezvoltării capitalei cat şi de a le arăta posibilităţile prin care calitatea vieţii lor urbane se poate îmbunătăţi.
Cele 5 proiecte, chiar dacă diferite ca scară de intervenţie, oferă oraşului o bază alternativă pentru un Masterplan. MOBILITATEA propune o structură a cărei amplasare în puncte cheie ar regla atât problema de trafic cât şi cea de densificare necontrolată a spaţiului construit. Micile PIEŢE PUBLICE în zone de înaltă densitate rezidenţială dau posibilitatea rezolvării problemelor zonelor interstiţiale şi implică utilizatorii în întreţinerea spaţiilor publice astfel obţinute. STRĂZILE trag un semnal de alarmă privind privatizarea spaţiului public şi propun reabilitarea şi includerea în circuit nu numai a caselor şi curtilor abandonate din centrul istoric, dar şi utilizarea întregului lot construit la nivelele superioare subsolului şi parterului. LIMITELE, chiar daca utopice în soluţia lor, oferă un argument pentru intensificarea acţiunilor culturale, susţinute fie de administraţie, fie de agenţi privaţi sau organizaţii neguvernamentale. În final, APA propune o importantă schimbare la nivel de trafic auto privat dar oferă avantaje enorme vieţii şi identităţii urbane a Bucureştiului.
Raport de activitate al ASASH intalnirea a II-a
ASASH si membrii asociatiei au organizat cea de-a doua intalnire din cadru Facultatii de Arhitectura, pentru a discuta despre problemele, propunerile si anunturile legate de activitatile si obiectivele asociatiei.
Subliniez ca pe parcursul acestei intalniri am desfasurat urmatoarele activitati ale procesului educativ :
Ø Prezentarea colegilor care au participat la diferite actiuni in cadrul asociatiei, prezentare facuta de Stud. Arh. Onisim Bulgariu, student ce ocupa postul de la Resurse Umane;
Ø Stud. Arh. Barbulescu Alexandra, an III s-a ocupat de IT, infrastructura grupurilor, urcarea cursurilor pe site, cursuri din cadrul initiativei “Doneaza-ti cursurile” si inregistrare sedinte,
Ø Stud. Arh. Graure Dana, gr. 206 a ajutat la confectionarea martisoarelor adunarea cursurilor pentru initiativa “Doneaza-ti cursurile”,
Ø Stud. Arh. Mandru Mihai, gr. 207 a ajutat la confectionarea martisoarelor si la alegerea reprezentantilor de grupe la anul I
Ø Stud. Arh. Stoian Andreea, gr. 405 a ajutat la alegerea reprezentantilor de grupe la anul IV,
Ø Stud. Arh. Tomulescu Andreea, gr. 206 a ajutat la alegerea reprezentantilor de grupe la anii I si II,
Ø Stud. Arh. Tudose Cristi, gr. 304 a facut afisul pentru intalnirea Asociatie cu studentii din data de 10.03.2011 si se ocupa in continuare de laser-tag si organizarea serilor de film si conferintelor la Club Base,
Ø Stud. Arh. Turbatu Andreea, gr. 206 a ajutat la confectionarea martisoarelor, la alegerea reprezentantilor la anul II si e fotograful asociatiei in prezent;
Ø S-a facut un fel de CV mai scurt, in care s-a relatat datele noastre si parerile sau mai bine-zis ce credem ca suntem abili pentru a imbunatatii activitatiile asociatiei si de ce credem ca am fi buni pentru asta;
Ø Prezentarea regulamentului si lamuriri referitoare la membrii activi, adunarea generala, excluderea membrilor din asociatie, cotizatiile membrilor, publicarea contului asociatiei doar membrilor activi,votul membrilor activi = 50 % +1, a fost facuta de presedinte al asociatiei Stud. Arh. Mafteianu Tudor;
Ø Evenimente si Activitati, idei:
Ø Seara de film, discutii si comentarii de arhitectura: odata la 2, 3 saptamani,
Ø Concursul “Logo”pentru care se asteapta mai multe idei,concursul fiind inca in derulare;
Ø Atelier pictura: inscrierea va incepe de saptamana 14-19 martie la Lector univ. drd. Mihai Moldovan
Ø Workshop 3D: v-a incepe luni 14.03.2011, ora 17.00, sala 500, durata 3 ore, programe: ArhiCad, AutoCad 3D, 3D Maxx.
Ø Obiective:
Ø Publicarea a cat mai multor articole jurnalistice cu tot ce e legat de asociatie, ganduri ale studentilor si activitatile asociatiei,exemplul articolului scris de Conf. Univ. dr. Arh. Adrian Mahu, eventual infiintarea unei reviste
Ø Propunerea Danei Graure legata de un concurs de idei , concept (sleep-over) in termen de 24 de ore. Concurs in care se va da o idee (o constrangere, o fraza care poate fi interpretabila) si timp de 24 de ore sa se lucreze, iar dupa aproximativ o luna sa se faca o discutie pe acele proiecte cu o comisie de profesori ;
Ø Campionat de Cart-uri pentru viitorul apropiat, mai intai intre noi si mai apoi cu colegii nostri de la Facutatea de Arhitectura “Ion Mincu”;
Ø Inscrierea la acest campionat ar fi bine sa fie cu acces si de la alte facutati;
Ø Alegerea reprezentantilor de ani, o chestiune care ar trebui pusa in practica cat mai rapid posibil pentru a putea fi organizati cat mai bine;
Ø Administratorul de site a fost aleasa Alexandra Barbulescu;
Ø Se va ocupa de fotografie la urmatoarele evenimente Andreea Turbatu;
Ø Expozitia Domnului Profesor Mahu se va organiza in luna aprilie.
Ø Urmatoarea intalnirea va avea loc la sfarsitul lunii martie.
Ziua Baietilor Fire style
Pe data de 9 noi, ASASH am organizat in cinstea baietilor studenti arhitecti prima petrecere tematica.
Petrecerea a debutat in prima faza cu muzica chill iar pe la 11 am cantat pana la ragusire pe AC/DC, am dat din cap pana la febra musculara pe Metallica si SOAD, si am socializat pe balade rock clasice.
Cu ocazia petrecerii ne-am facut prieteni noi in Spiru si Mincu, am discutat posibile evenimente si ne-am hotarat sa alegem un bar al nostru. Comoditatea unui bar este de nepretuit, ca student ai parte de reduceri si ca local ai parte de clienti. Asa ca, va rugam pana la urmatoarea intalnire sa va faceti o lista cu baruri/localuri in care sa va distrati si sa va faceti prieteni noi.
luni, 7 martie 2011
ASASH va invita la party in Fire Club - 9 martie
ASASH & Fire Club & The Plot
Let`s Party !
De la ora 20.00 in Fire Club
ASOCIATIA STUDENTILOR ARHITECTI SPIRU HARET
Va invita miercuri, 9 martie, in Clubul The Fire sa ridicati sus de tot paharul in cinstea baietilor prezenti !!!
Mega-petrecere de ziua Baietilor organizata de ASASH vine la pachet cu un voucher lichid pe placul vostru, baieti !
Cere-ti Voucherul de la membrii ASASH !
Aaa inca ceva baieti :
PREZENTA FETELOR ESTE OBLIGATORIE !!!
De ele voi aveti grija si de restul de ocupam noi !
Spune-ne daca vii ! Facebook Event !
vineri, 4 martie 2011
Prima intalnire a Asociatiei
Am discutat mai multe aspecte : Vroiam sa punem la punct Regulamentul de Organizare si Functionare dar nu multa lume citise statutul si ne-am axat mai mult pe evenimente si functii libere.
Cate o echipa de la fiecare an 1-4 s-au anuntat ca se vor ocupa de alegerea reprezentantilor de grupa. Avem incredere ca o sa faca treaba buna si asteptam si de la cei de anul 5 care din pacate nu au putut veni pentru ca au avut curs de la 18.00.
Evenimente, proiecte:
Ne gandim la o surpriza pentru ziua barbatului – 9 martie
Punem la cale o seara de film a noastra, Studentilor Arhitecti Spiru Haret
Sustinem atelierul de pictura al D-nului Moldovan
Am facut planul de inceput pentru o seara de comentariu pe arhitectura/calatorie relationata de arhitectura.
Trebuie sa ne gandim la iesirea pe santier care o planificam pentru sfarsitul anului universitar.
S-a discutat si despre un eventual campionat sportiv intre scoli de arhitectura, a ramas la stadiul de idee.
Arhiva cu materie de examen separata pe fiecare an – pentru membrii asociatiei :).
Functii libere :
Pentru evenimente ne trebuie o echipa mare.
Departamentul de resurse umane incepe sa intre in functiune.
Am inceput si cu relatiile cu publicul : cu studentii nostrii si foarte putin cu terti : reviste de arhitectura dar vrem sa relationam cu firme de arhitectura, firme de constructii, etc,etc.
Cenzor, contabil, trezorerier.
Nu in ultimul rand reprezentantii de an/grupa.
Oriunde va incadrati, indrazniti ! :)
miercuri, 2 martie 2011
A.S.A.S.H. Cauta Logo !
ASASH LOGO
Regulamentul concursului privind desemnarea logo-ului A.S.A.S.H.
I. Organizatorul concursului
Asociatia Studentilor Arhitecti ,,Spiru Haret” organizeaza, în perioada 03.03.2011-07.04.2011, un concurs de creatie pentru logo-ului asociatiei.
II. Participanti
Participarea la concurs este deschisa tuturor studentilor din cadrul Facultatii de Arhitectura “Spiru Haret”.
III. Cerinte
Logo-ul trebuie sa reprezinte imaginea asociatiei si astfel sa fie o interpretare grafica a valorilor acesteia precum si a studentilor arhitecti din „Spiru Haret” in general. Se doreste un simbol cat mai concis si expresiv.
De asemenea logo-ul trebuie sa aiba caracter de sine statator şi sa poata fi adaptat cu uşurinta diverselor mijloace de comunicare (suporturi sau dimensiuni – afişe, publicatii, înregistrari video, site internet, alte materiale promotionale, bannere etc.) şi folosit cu eficienta atât în versiune color cat şi monocrom.
IV. Înscrierea
Concurenti vor trimite pe adresa de mail asash.info@gmail.com. Un student participa cu un singur logo in concurs !
1. Logo-ul :
· in format :
o jpg –rezolutie 300dpi,marime minima 20x20cm,CMYK
o tiff,bmp,psd
· O varianta color si una alb-negru
a. O plansa cu rol explicativ de descriere a solutiei, a conceptului. Aceasta poate sa contina atât elemente grafice, cât şi text;
b. O plansa cu propunerea de logo color pe diverse mijloace de comunicare;
2. Datele personale ale participantului :nume, adresa, numar de telefon, mail, facultate, an.
Termenul limita de trimitere: joi, 07.04.2010, orele 00.00.
Politica de confidentialitate:
Datele personale ale participantilor sunt confidentiale si vor fi folosite doar pentru desfasurarea logistica fireasca a concursului.
V. Selectia proiectului câştigator
Logo-ul câştigator va fi desemnat astfel:
Un juriu desemnat de catre asociatie, din care vor face parte experti în arte plastice, design sau creatie media si membrii din board-ul asociatiei, va studia toate proiectele înscrise în concurs şi va desemna proiectul castigator.
VI. Criterii de selectie
Juriul va lua în considerare urmatoarele criterii de selectare:
1. Creatia grafica trebuie sa îndeplineasca cerintele enumerate la punctul III;
2. Reprezentativitatea logo-ului;
3. Originalitatea creatiei grafice;
4. Potentialul impact al logo-ului;
5. Adaptabilitatea logo-ului la diverse mijloace de comunicare;
VII. Hotararea comisiei de desemnare a castigatorilor este defintiva si incontestabila.
VIII. Premii
Câştigatorul concursului va fi premiat cu – Abonament pe un an la revista zeppelin ( fosta Arhitectura )
- Voucher in valoare de 150 Ron de la The Plot
- Produse in valoare de 200 Ron de la Rembrandt
Locul II - Produse in valoare de 150 Ron de la Rembrandt
Locul III - Produse in valoare de 100 Ron de la Rembrandt
Organizatorul va considera in mod automat ca prin trimiterea unui logo concurentul este de acord cu regulamentul concursului.
1. Concurentii isi dau acordul privind utilizarea imaginilor pentru promovarea asociatiei. Concurentul al carui logo a fost desemnat castigator isi pierde orice drept asupra acestuia .
2. Organizatorul nu isi asuma raspunderea pentru nici un logo insusit in mod ilegal de catre concurenti.
3. Imaginile care nu respecta regulamentulvor fi excluse din concurs.
marți, 1 martie 2011
1 Martie - Un Martisor din partea ASASH
1 Martie...
...o zi speciala in viata tuturor din mai multe motive: unii se bucura ca e prima zi de primavara, altii se bucura ca au pasit intr-o noua luna a anului 2011, dar motivul general de bucurie, de fapt, este altul si anume sarbatoarea Martisorului.
Cu ocazia aceasta Asociatia Studentilor Arhitecti Spiru Haret s-a mobilizat si a trecut la actiune, a facut la The Plot niste carti de vizita speciale pentru acest eveniment, apoi am cumparat martisoare, snururi alb-rosii si apoi cu multa maiestrie am inceput sa concepem un martisor unic si personalizat (aici ne-au ajutat fetele ) pentru toate doamnele, domnisoare din Facultatea de Arhitectura Spiru Haret.
Si uite asa pe 1 Martie baietii din ASASH au trecut la treaba si au inceput sa transmita gand bun cu urarea : o primavara frumoasa ! tuturor doamnelor din Facultatea de Arhitectura, Facultatea de Litere, Facultatea de Matematica-Informatica si toate celelalte institutii din imobilul din strada Ion Ghica nr.3.
Am avut parte de reactii frumoase din partea tuturor, zambete si voie buna.
Deasemenea am vrea sa transmitem acest gand bun tuturor colegelor noastre din Facultatea de Arhitectura Spiru Haret !
La Multi Ani si o primavara frumoasa din partea ASASH !
Abonați-vă la:
Postări (Atom)